vrijdag 9 oktober 2015

Shadows, sheep and Scheepjes






We hebben hier in de kamer een raam aan de zijkant waarvoor
ik wat leuke frutsels heb opgehangen.
Met het zonnetje erop geeft dat steeds een heel leuk effect!
Het engeltje dat van stukjes glas is gemaakt komt zo ook mooi tot haar recht.
Ik nam haar mee van onze vakantie in Zweden een aantal jaren geleden,
en ik ben blij dat ze hier een mooie plek heeft.


In our sitting room we have a side window and I have put some 
nice objects in front of it.
When the sun is shining they create a lovely scene!
The little angel made of glass pieces has a perfect spot there,
I once bought her on holiday in Sweden and it makes me happy to see her.






De schaduwen ervan op de muur zijn ook al zo mooi!


The shadows on the wall are also pretty!






 Het gehaakte kleedje stopte ik in een borduurring om 'm
te kunnen ophangen...
De mooie papieren cirkels zijn van Jurriane Matter.
En aan de buitenkant van het raam maakte iemand ook nog een 
geweldig mooi kunstwerk om het plaatje af te maken!
Zie je dat spinneweb?



I put the crochet doily in an embroidery hoop so that I could hang it...
The pretty paper circles are from Jurianne Matter.
And on the outside someone made a beautiful artwork to complete the picture!
Do you see the cobweb?






Zelfs de reflectie op het raam is leuk...
Zo, nu heb ik denk ik alles wat je over een raam kan bedenken ook wel
gehad :-).

Even the reflection in the window is nice...
I guess now I have mentioned about everything there is to say about a window :-).







De volgende "s" in het rijtje is die van de schapen die ik tegenkwam
tijdens een wandelingetje.
Altijd gezellig wat beestjes in de buurt!


The next "s" in the row is that from the sheep I met during a little stroll.
Always nice to see some lovely animals!







De herrie van die trekker vonden ze niet zo plezant dus kwamen
ze fijn mijn kant op :-).


They didn't like the noise from the tractor so they came my way :-).






Tijdens hetzelfde wandelingetje zag ik ook nog 
het resultaat van een hele vrolijke boer!
(Misschien wel dezelfde?)
Ik denk dat ie heel veel lol had tijdens het maken van deze mooie lijnen...
Ik zie het al helemaal voor me:
Andre Rieu keihard aan in de trekker en dan al zwierend over de akker!


During the same stroll I also saw this nice 
result made by a very happy farmer!
(The same one maybe?)
I think he had lot of fun making these pretty lines ...
I can just imagine:
Andre Rieu blasting from the speakers in the tractor and then
walzing over the field!






Ook nog een "s" voor Scheepjes en Sunkissed ....
De oplettende lezer met een heel goed geheugen zou dit kunnen herkennen
van een tijdje geleden.
Hier  was ik namelijk nog dapper bezig met dit garen om er een vest van te wrochten...
Whahaha, ik zag net dat ik toen al schreef dat ik er altijd nog een kussen 
van kon maken als het niet lukte!!! 
Nou ja zeg, ik ken mezelf beter dan ik dacht...
Het vest in wording was al ver gevorderd toen ik zag dat het niks werd helaas,
ik kreeg er maar geen fatsoenlijk model in.

Voor zover het lukte, ik had namelijk al heul veul vierkantjes aan elkaar gehaakt,
alles weer uitgehaald en met het resterende garen ben ik nu geen kussen
maar een omslagdoek aan het maken!
Hierover meer in een volgend bericht....



And another "s" for Scheepjes and Sunkissed...
Those readers who paid a lot of attention and have an excellent memory
might recognize this from a while ago.
Here I was still busy making a vest with this yarn...
Whahaha, I just noticed that I wrote that I could always make a pillow out of it
if it wouldn't work!!!
My goodness, I know myself better then I thought...
The vest to be was already very much done when I came to the conclusion
that it was not meant to be, I couldn't get the right shape that I wanted.

I already had crocheted lots of granny squares and sew them together
so I couldn't unravel everything unfortunately.
With the yarn that was left I am now making a large shawl, not even a pillow!
I'll tell you more in another post...





Oh ja, nog een 's' van tot slot;
als ik net een kussen of deken af heb en ie nog helemaal mooi en vers is,
wil ik eigenlijk niet dat een van de katten er op gaat zitten...
Maar je snapt 'm al: dat lukt natuurlijk nooit en dan ben ik toch
weer vertederd dat ze zo'n lekker nestje maken.
Tsss, ik ben gewoon een watje wat betreft de katten...

Heel fijn weekend lieve mensen!


And now for something else:
when I just finished a blanket or pillow I'd rather not have one of the cats 
sit on it...
But you already guessed it: that never works and when it happens I just think
it's sweet that they made such a cosy nest.
Tsss, I am such a softy when it comes to our cats...


Have a lovely weekend dear people!





22 opmerkingen:

  1. Oh jeee... Weet je dat ik nu bezig ben om vierkanten aan elkaar te naaien zodat er een......vest ontstaat? En ik vreselijke twijfels heb of het iets wordt? Volkomen ongegrond, alleen is het me tot nu toe nog niet echt gelukt om een vestje of truitje te haken waar ik 100% tevreden over ben... De tijd zal het leren :-)))
    Wat ligt je kat héérlijk op je mooie kussen!
    En je raam is geweldig met al deze mooie 'hangsels'!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig raam heb je! en weer prachtige foto's, zou best een beetje van jou fotografietalent willen lenen af en toe....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je raam is prachtig en zo mooi als de zon er doorheen schijnt! Heerlijk dit licht in deze tijd van het jaar.
    Het word vast een prachtige omslagdoek. De kleur is in ieder geval helemaal goed gekozen! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genoten van je blogje
    Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, sheep en Scheepjes ..... mooi kleurtje trouwens !
    Fijn weekend lieve meid !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. really love the doily in the embroidery loop!!!!!
    happy weekend Mirjam, xxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cats just don't behave do they? I look forward to seeing your beautiful shawl and thank you for the gorgeous sheep photos, they are so darn cute.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You are welcome, I am also a sheep fan :-)!
      Love from Mirjam.

      Verwijderen
  8. Haha katten gaan ook echt altijd op een ' vers' handwerk liggen. Ik zie het ook altijd bij mijn katten. De foto's van de raamhangers en de schapen vind ik ook weer zo mooi. Je weet het precies met het goede licht vast te leggen, waardoor het zo sprekend wordt. Veel plezier met het maken van de omslagdoek, de wol is in ieder geval prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk bericht! O, die poes... zo herkenbaar.. En ik ben dan al net zo'n watje als jij .. laat het ook gewoon toe, moet er eigenlijk stilletjes om lachen .. die slimme beestjes!
    Gezellig al die mooie spulletjes voor je raam en dan ook nog reflectie hier en daar. Ik dacht even dat je de schapen als uitzicht had, maar dat zou al te dolletjes zijn.
    Fijne zondag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh schapen als uitzicht, dat lijkt me wel wat...
      Nee, ik moet er maar een klein stukje voor te lopen, ook niet slecht hè?
      Liefs, Mirjam.

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijk zijraam zo, mooi met de zon erop ook, prachtig. Mooie spulletjes. En ik zie bij jou ook de Pony haaknaald, daar haak ik ook mee, mijn favoriet. Alleen wel jammer dat ze zo snel breken helaas maar ze liggen het allerallerfijnste in de hand vind ik ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien ben jij dan heel sterk ;-)?
      Ik gebruik deze al jaren!
      Liefs, Mirjam.

      Verwijderen
  11. Mooi! Alles aan je raam, Pippi, de boer, de schaapjes én jij! Mooi mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi allemaal wat een prachtige kleur die scheepjes en jij maakt net zulke mooie dingen hoor ik kijk er super graag naar en grog bedoel ik eigelijk het verschil in werken ik bedoel niet lelijk of zo ,druk mezelf soms een beetje bot uit ,sorry hoor lieve gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow lieve Marloes, zo persoonlijk bedoelde ik het ook niet hoor :-)!
      Ik vind jou helemaal niet bot... Liefs, Mirjam.

      Verwijderen
  13. wat mooi allemaal en uh .....ik heb eens even rond geneusd op je blog en ik heb al genoten van allemaal mooie ingen kussens, dekens en..... ik zag een mooie geprikte kabouter erg mooi dus nu ga ik je volgen :0
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom :-), gezellig dat je meeleest! Ik ga jouw blog ook volgen,
      groetjes van Mirjam.

      Verwijderen
  14. This window treatment is seriously pretty. I also like the effect of sunlight on colored glass.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Love the pretty things hanging in your window, and the new shawl will be beautiful. The sheep are always a pleasure to see...I love them too. And the last picture with your sweet cat so soft and cosy on the pretty cushion (and the blue cupboard in the background) is just gorgeous!
      Happy new week!
      Helen xox

      Verwijderen
  15. Ik ben ook fan van het werk van Jurriane Matter. Staat leuk, zo samen met het gehaakte kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super...eehhh Snoezig!! Ik dacht, ik laat een reactie achter in jouw trend! En gelukkig ook nog passend! ;-)
    Mooie foto's, je weet de sfeer altijd zo mooi te vangen!
    Hihi...gekke beestjes zijn het toch he, die katten! En geef hem eens ongelijk; op zo'n mooi kussen wil iedereen zitten!
    Nouja...of liever naar kijken inderdaad... ;-)
    Geniet van de herfstzon! Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen