woensdag 8 juli 2015

Some freshness please






Ik wil echt niet zeuren, maar dat weer van de afgelopen week 
daar ben ik dus NIET op gebouwd!
Mijn brein schakelt vanzelf over op een zombie stand en komt daar pas weer 
uit als het wat koeler is... 
Ik word er ook poepie sjacherijnig van moet ik bekennen...
Ben dus heel erg blij (en mijn huisgenoten waarschijnlijk ook) 
met de regenbuien en afkoeling van vandaag, heerlijk!


I am so very glad the hot weather is over for a few days!
I just tend to turn into a zombie and only come out of it when it gets fresher...
Happy with the rain and freshness that today brought...








Als zombie probeer ik dan zoveel mogelijk in de schaduw te vertoeven,
met een haakwerkje of een stapel tijdschriften en liters koud water met ijsklonten.

I try to sit in the shadow as much as possible,
with some crochet or a pile of magazines and lots of cold water with ice cubes.







En wat ben ik dan extra gelukkig met onze tuin!

And I am so extra thankful for our garden!
















Kijk nou wat een kunstwerk zo'n juffertje in het groen is...
Prachtig toch?


What a work of art, this lady in the mist... (Oops, it should be 'love in the mist', sorry).
Isn't that beautiful?





Ik geniet nog even verder,
voordat het weer zo heet wordt en ik in een zombie verander....


I am going to enjoy a little more,
before it gets hot again and I return into a zombie....




27 opmerkingen:

  1. Maar je bent de enige niet hoor die zich zo voelt met dat hete weer! Ik kan er ook niet tegen ...
    Zo blij dat het weer voorbij is!
    Tot 25 graden is het prima, maar daarboven? Nee, liever niet..
    Wat heb je een schitterende tuin, maar je kunt ook heel goed foto's maken...
    Prachtig zoals je planten op de gevoelige plaat weet vast te leggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh haha...je verwoordt het wel errug leuk, die zombie-stand...
    Het lijkt wel een spannende film; bij volle zon, om 12 uur des middags ....
    ik hou hem er in hoor- want ik heb ook een zombie-stand.
    Jasses nou...ik mopper gezellig met je mee. ;-)
    Gelukkig is het uitzitten voorbij, en is het weer een beetje normaal- ook qua stand! ;-)
    Prachtig, al die bloemen, wat een moooie tuin! Dat helpt weer voor de zen-stand.
    Gelukkig hebben we die ook! ;-)
    Geniet lekker van je mooie tuin, en de heeeerlijke normale temperatuur!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je een speciale camera waarmee je zulke mooie foto's van dichtbij kunt maken?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee niet echt een macro lens ofzo... vaak zoom ik op de computer nog een beetje verder in met foto's bewerken :-).

      Verwijderen
  4. Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar desondanks houd ik van de warmte. Geen enkel probleem met hittegolf. Laat maar komen. Niets zo lekker als alles eruit zweten.


    Jij hebt inderdaad een super tuin. Vooral de juffertjes in het groen, zie ik graag.
    En de klaprozen.

    Mooie poezenfoto.

    Liefs van
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow ik wou dat ik er ook tegen kon... maar ik voel me echt wegbranden ofzo...
      Fijn dat jij er wel bij vaart!

      Verwijderen
  5. Yes, my dear!
    It was verry hot and the rain is great now! You have a beautiful garden with a lot of lovely flowers!
    Greetings from Switzerland
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dear Mirjam
    I totally agree with you about the heat. It was so hot in the UK last week which was really unpleasant. It is such a relief when the weather is cooler. Your garden is looking beautiful and the love in a mist is stunning (as are your photos).
    Enjoy the cooler weather!
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, it seems I mixed that name up myself! In the Netherlands it's called 'little lady in the green'.
      Love, Mirjam.

      Verwijderen
  7. Wat heb je weer superfoto's. Zelf kan ik heel goed tegen de warmte, mijn huid helaas niet. Dus ben ik niet heel veel buiten. En daar word ik nou weer sikkeneurig van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, ik ben ook blij met de verkoeling en de tuin heel erg blij met de regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie bloemen in je tuin... Ben ik stikjaloers op...
    En de warmte, bij mij net het omgekeerde : mijn lijf kan absoluut niet tegen koude, dus ik was in m'n nopjes de afgelopen week. Had het eigenlijk liever andersom, dat ik wél tegen kou kon en de warmte niet zou verdragen, want hier hebben we immers veel meer kou dan warm....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve Mirjam
    Wat staan jouw bloemen er prachtig bij, die van mij lieten vorige week net als ik hun kopjes hangen,
    sommigen hebben zelfs het leven gelaten, ikzelf gelukkig nog niet!
    Zowel de planten als ik zijn nu weer opgefleurd..
    Hopelijk nu weer een beetje normale temperaturen, zodat een mens weer actief kan worden!
    Liefs, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha de zombie-stand! Die ga ik onthouden voor de volgende hittegolf :D Alhoewel ik hoop dat die wegblijft hoor want hier nog zo'n zeur, ik voel me die dagen net een tosti (alleen niet zo plat dan). Ik zit dan liefst zoveel mogelijk binnen, ramen, deuren en gordijnen dicht. En nu kom ik weer heeeeerlijk uit mijn bunker gekropen :)
    Prachtige foto's trouwens.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Plantjes zullen ook wel blij geweest zij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk om te lezen!!! (Niet perse dat jij je een zombie voelt hoor!)
    Ik ben ook totaal niet gebouwd voor dat hete weer. (Stiekem denk ik ook dat ik een Eskimo ben ofzo)
    Ik word er gewoon ziek van. Misselijk, hoofdpijn. Ik heb nu weer energie en dartel weer vrolijk door huis en tuin.
    Jou tuin is trouwens prachtig!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan ook slecht tegen die extreme hitte hoor! Was ook blij met de afkoeling! Mooie bloemen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geluk heb ik dat ik ten eerste redelijk dicht bij de zee woon, daar is het altijd wat koeler en op het strand heerlijk vertoeven op die superwarme dagen, ten tweede had ik dit jaar verlof in het voorseizoen vanwege grotere kinderen. Dus het leek voor mij wel een buitenlandse vakantie zo elke dag naar het strand en niets hoeven doen...dan is het best uit te houden verklap ik je...Maar ik heb het te doen met iedereen die wel moest werken, in het zuiden of flink landinwaarts woont en erg last hadden van de hitte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan de zee is het net lekkerder hè...
      Beetje wind erbij scheelt ook al.

      Verwijderen
  16. Ik ben ook blij dat het wat koeler is. Ik zeg altijd boven de 25 graden moet het in Nederland gewoon niet worden. dan is het nog lekker maar meer,, NIET. Gelukkig geeft je tuin nog wat verkoeling en plezier. Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haaaa ... de Filipendula rubra "Venusta" ..... hij doet 't ;-) (5)
    Ach en die roze "juffertjes" zijn ook lief !
    En die kamperfoelie kan ik bij na ruiken ;-)
    (jaaaa beetje koeler is wel fijn, vooral 's nachts was het niet te harden !)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik wist de naam niet dus dat was een van de Elzen planten! Nu kan ik 'm Filip noemen.

      Verwijderen
  18. Oh mooooi!! En ja die hitte word ik eerlijk gezegd ook niet blij van! Als ik niet kan slapen door de warmte word ik niet vrolijk (UNDERSTATEMENT!! ;-))

    Karin van de schrijverskring waar ik lid van ben maakte er een ook een klein verhaaltje over, fictief natuurlijk he! ;-)

    https://schrijverskringospel.files.wordpress.com/2015/07/karin-kort-lontje.pdf

    BeantwoordenVerwijderen