dinsdag 14 juli 2015

A word I like: Bumblebee






Heb je dat ook weleens?
Dat je een woord gewoon zo leuk vind klinken?
Dat heb ik dus ook met 'Hommel' en hetzelfde woord in het Engels 
klinkt ook al zo gezellig: 'Bambulbie' oftewel 'Bumblebee'.
Hierboven te zien in dode toestand helaas... 
Ik vond 'm in de tuin, hij is mijn model voor vandaag.


Do you recognize this?
That you just like the sound of a word?
I do like 'Bumblebee' for example, 
and in Dutch it's also a lovely word in my opinion: 'Hommel'.
The above one is a dead one unfortunately...
I found it in the garden, he is my model for today.







Kijk, het voordeel is dat we even goed kunnen zien hoe mooi ie is.
Als ik goed heb gezocht is dit een steenhommel, te herkennen aan zijn oranje billen.
(Op een hete steen gezeten?)
Zo'n beestje is ook heel zacht! 

('Aai 'm dan, voel dan eens!', zei ik tegen man en zoon.
Maar ze wilden geen dood dier aaien...)



Look, the advantage is that we can see how beautiful he is.
If I am not mistaken, this is a Red-tailed bumblebee.
It's so soft!

('Go on stroke him, just feel it!', i said to husband and son.
But they didn't want to stroke a dead animal...)









En zijn Latijnse naam is ook al zo'n giller: 'Bombus'!
Als ie maar niet voor terroristische doeleinden wordt ingezet...


And it's Latin name also sounds so funny: 'Bombus'!






Arme (dr)hommel...
Hopelijk heeft ie het leuk gehad in onze tuin.
Beetje rondvliegen en zonnebaden,
lekker aan de bloemen snuiven enzo.
In ieder geval is hij nu alsnog een zeer gewaardeerd fotomodel.

Het lijkt me zo leuk om vaker 'iets te doen' met een favoriet woord...
Jullie ook?



Poor bumblebee...
I hope he had a nice time in our garden.
Just flying around and sunbathing,
smelling and sniffing flowers and things like that.
At least he is a very honoured model in the end.

It seems fun to me to 'do something' with a favorite word more often...
To you too?






22 opmerkingen:

  1. Poor little Bumblebee, his wings are so spectacular!
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn blog heet niet voor niets vrouw hommel. Ik vind het zo'n mooi woord,klinkt zo lekker 'rond' en ik hou van rond en cirkels,niet van hoeken, heb ik ook met getallen...6 en 8 vind ik ok mooi. Ach het is maar 1 van ( de vele) afwijkingen die ik heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik dus net zo! 8 is mijn 'lievelings' cijfer :-). Leuk! Enne... Dat heet een 'op'wijking hè...;-)

      Verwijderen
  3. Ja hommel, grappig woord! En wat een leuke insteek om een woordje te gebruiken als blogpost! Ga ik ook eens over nadenken :) volgens mij zit je weer vol bloginspiratie of niet? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gezien ;-), ik heb weer wat ideetjes. Zou leuk zijn als jij ook een woord doet !

      Verwijderen
  4. Thankyou because now I know the Dutch (and Latin) for bumblebee!!
    Jillxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Mirjam,
    Funny.....the dutch name is nearly the same as in german! Hommel = Hummel!!!! It sounds really nice! I like your pictures! I `m sure he had a nice time in your beautiful garden! Hommel was happy to found your garden :-)))
    Herzliche Grüsse
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhhh dat die g(l)azen vleugeltjs zo'n dikkerd kunnen dragen hè ....
    (er komen er een hoop in de stokroos naast de voordeur !)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb dat met 'A Butterfly that Flutters By'. Nu nog zien dat ik daar een keer wat mee kan doen...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. AAArgh, zielige bumblebee....
    Maar je hebt er wel prachtige foto's mee gemaakt.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Mirjam
    At least he is now immortalised on your blog. I am sure he loved the flowers in your garden. One of my favourite words is 'dumpling' - it makes me think of cosy and comforting things!
    Have a lovely rest of the week
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Arm hommeltje ! Maar hij (zij ?) krijgt wel een mooi eerbetoon met je prachtfoto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hommel, het klinkt lief en ik vind ze vooral mooi in hun wollige jasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha....Arme drhommel...Jaaa hele mooie naam...vooral het Engelse woord! ♡
    Soms passen namen/ woorden ook zó góed!
    Soms ook helemaal niet- als je dan aan het woord denkt- en het onderwerp....past het niet! Uhu...snap je???
    Fijn dat het hommeltje bij jou nog een ere plekje heeft gekregen!
    Wat zijn ze zacht hé? (En in dit geval beter te aaien....:-P)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk het woord hommel en ze zoemen zo lekker als ze je tuin bezoeken, dit is wel een bijzonder exemplaar met zijn rode billen... die komen niet zo vaak in onze tuin bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful pictures....I love the hollyhocks against the blue sky! Yes, I love the word bumblebee too :)
    Helen xox

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Some words are just right aren't they! They seem to fit. Soggy is always a good one I think! Bumblebee is great too, they just bumble around! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ken het ook, dat sommige woorden zo'n mooie klank hebben en daardoor een goed gevoel kunnen geven.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo van (dode) insecten houd, maar je hebt deze hommel wel mooi in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh ja leuk, bumblebees! Ik vond dat ook altijd al zo'n leuk woord (en beestje, hihi. Vooral als ze een beetje vast zitten in een bloem en hard gaan bzzzzz-ten) :) Much better than wespen of muggen, brrr

    BeantwoordenVerwijderen