woensdag 28 januari 2015

Just some things I see in our home







Blauwe druifjes in wording op de keuken vensterbank bijvoorbeeld...
Zoon en ik zijn ziek thuis, dan is je wereldje best klein,
maar ook mooi :-).

De foto's maakte ik gisteren toen de zon er af en toe nog door kwam,
dat gaat ie vandaag denk ik niet redden!


Little bulbs doing their best on the kitchen windowsill...
Son and myself are home with the flu so 
our world is very small at the moment, 
but  pretty :-).

I made those pictures yesterday when there was still
a little bit of sunshine; today there are far to many clouds to make that happen!






Deze lucifers nam ik ooit mee uit Zweden omdat ik het
doosje leuk vond. 
Man en ik keken laatst naar 'The Bridge' (spannend!) toen ik ineens riep:
'Hee, dat zijn mijn lucifers!!'
Helaas werden ze toen wel gebruikt om een gebouw in de fik te steken,
maar alla....


Once I bought these matches while we were on holiday in Sweden
because I fancied the little box.
Lately husband and I were watching 'The Bridge' (exiting!) when I yelled:
' Those are my matches!'
Unfortunately they were used to set a building on fire...







Hier worden ze alleen gebruikt om kaarsen aan te steken.
Alhoewel ik ineens zag dat het effect daarvan ook een beetje zielig leek bij deze 
kaarsenstandaard...


Here they are only used to light candles.
Although I suddenly saw the sad effect on this candlestick....









Beetje bloederig ineens hè?

Little bit bloody all of a sudden, isn't it?






Verder doen de gehaakte dekens goed dienst op het moment!
Ik haak stug verder aan deze en kan er ondertussen al lekker onderkruipen ook.



The crochet blankets are doing a great job at the moment!
I am still working on this one while at the same time it's  already
big enough to keep me warm.









Wij snotteren en hoesten nog even verder hier,
gelukkig is het op deze manier niet besmettelijk,
da's weer een ander virus...



We keep on coughing and sneezing a little bit longer overhere,
I'm glad that it's not contagious like this.
that's another kind of virus....






23 opmerkingen:

  1. Such lovely pictures as always, your cat looks very happy in the sunshine. I think the blanket is so colourful and cheered me up on another grey, wet and windy day here in the ukxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Michelle! By the way, I don't seem to be able to leave a comment on you blog sadly...
      Maybe I am doing something wrong? Love, Mirjam.

      Verwijderen
  2. ondanks het slechte weer hier word ik wel ontzettend vrolijk van jouw mooie foto's. knus dekentje ook ^^ en die kaars dat deed me denken aan dat klap liedje van vroeger : "Er is een vrouw vermoord, aan het gordijnenkoord, het bloed liep van de trap ,het leek tomatensap" Oh jee die microbes hier thuis doen me geen goed ;o)

    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee, dat liedje ken ik ook :-), zo'n handjeklap spelletje van vroeger!
      Is het toch besmettelijk... sorry...;-)

      Verwijderen
  3. Gezellige foto's! Heel veel beterschap voor jullie tweetjes. Beter samen onder de deken dan alleen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dear Mirjam
    So sorry to hear you are not well - I hope you get better very quickly. There are lots of positive things in your photos - your blankets are beautiful, as is Mollie!
    Best wishes for a speedy recovery
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen slechte omgeving om ziek te zijn! Wat een gezelligheid. Ik blijf je kaarsenstander superleuk vinden. Haakse en snotterse. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er gezellig uit! Van harte beterschap - ziek goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een moois allemaal, ondanks het bloed ;)
    En veel beterschap liegerds ;) Lieverds :))) (heb ik ook vaak hoor!)
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tussen al die gezelligheid zou ik ook best wel even ziek onder een dekentje willen liggen haken! Een al te grote straf zou dat niet zijn! ;-) Beterschap hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb je wel gecheckt dat al je lucifers er nog in zitten? ;-) Ja spannend hé The Bridge. Veel beterschap met snotteren voor jou en David. Maar zo samen gezellig thuis is ook wel leuk hé. Haken, de allerbeste remedie tegen ALLES! :-) (en weer heerlijke foto's, ja ook de bloederige :-)) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat balen dat jullie ziek zijn!! Maar wel lekker onder een prachtige deken!!
    Hier allemaal weer beter sinds een week, maar gisteren begon Fenne opeens met een buikgriepje en koorts. Zo zielig :-(
    Heel veel beterschap voor jullie alle twee.
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. arm kaarsje idd :) Beterschap jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beterschap alletwee !!!!!!

    Ha, ha, geen wonder dat "bloed" : een hele staart eraf !
    Schattige standaard trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig je gehaakte deken!Beterschap en een dikke knuffel voor je heerlijke kat daar op de foto!♥


    Lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fijne foto's. En heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. your blanket looks lovely, is it a Lucy one ?
    Jillxo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hopelijk voel je je intussen al wat beter...
    In elk geval ziet het er gezellig uit, bij je thuis, dat maakt het ziek zijn al heel wat draaglijker !
    En de kandelaar met het "bloed" vind ik wel grappig hoor ;-).... Arme Ie-oor !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I sure hope you are feeling much better by now. Sending you a get well hug,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's!! Vooral die "Bloody Mess" ;-)
    En je deken is superkleurigmooi !
    Beterschap, maar ik reageer zo laat dat jullie vast al wel beter zijn hoop ik dan toch ;-)
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello Mirjam!
    Your bulbs are looking nice!
    I love the crochet blanket you are making, so pretty!
    Haha, yes, we also enjoyed watching the Bridge!!!
    I like your little still life.
    Hope you all feel better soon!
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beterschap, kruip maar lekker onder je mooie dekentjes. En dat kleine zwarte schatje ...... ach! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen